Bοήθεια και
καθοδήγηση φοιτητών
ευπαθών ομάδων

Περιγραφή του Ρόλου i-Mentor

Σκοπός της δομής «Ομπρέλα»

για την ανάπτυξη δικτύου “i-Mentors”
Σκοπός της δομής «Ομπρέλα» είναι η δημιουργία και υποστήριξη ενός δικτύου εθελοντών για την εξατομικευμένη βοήθεια και καθοδήγηση φοιτητών ευπαθών ομάδων σε ακαδημαϊκό, κοινωνικό και συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας μιας λειτουργικής και συλλογικής κοινότητας ενεργών φοιτητών της Αλεξάνδρειας Πανεπιστημιούπολης στο θεσμό του iMentor για την υποστήριξη συμφοιτητών τους από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.

Προφίλ

Ο i-Mentor μπορεί να είναι οποιοσδήποτε εθελοντής φοιτητής μεγαλύτερων εξαμήνων φοίτησης σε κάποιο Τμήμα της Αλεξάνδρειας Πανεπιστημιούπολης ο οποίος επιδεικνύει συστηματική φοίτηση και ομαλή εξέλιξη των σπουδών του. Ο i-Mentor είναι διαθέσιμος σε επίπεδο επικοινωνίας για την υποστήριξη των «προστατευόμενων» φοιτητών τους.

Εκπαίδευση – Υποστήριξη

εθελοντών i-Mentor
Οι εθελοντές οι οποίοι εντάσσονται στη συμβουλευτική δομή «ΟΜΠΡΕΛΑ» εκπαιδεύονται από ειδικούς επιστήμονες πριν αναλάβουν την υποστήριξη φοιτητών από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες. Έχουν πρόσβαση (λαμβάνοντας σχετική βεβαίωση) σε σειρά δωρεάν σεμιναρίων επιμόρφωσης σχετικά με την υποστήριξη, συμβουλευτική και καθοδήγηση μελών ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Ο πρώτος κύκλος σεμιναρίων έχει ήδη διεξαχθεί το Φθινόπωρο του 2019.

Βασικές υποχρεώσεις

Ο βασικός ρόλος ενός i-Mentor επικεντρώνεται στο να μοιράζεται και να συζητάει με τους φοιτητές τους οποίους θα έχει υπό την εποπτεία του, θέματα που αφορούν στην πορεία των σπουδών τους, την ακαδημαϊκή τους πρόοδο και για να συζητούν οποιαδήποτε απορία ή δυσκολία μπορεί να ανακύπτει σχετικές με τη φοίτηση τους.

Σε επίπεδο χρόνου ενασχόλησης, ο i-Mentor προτείνεται να προγραμματίζει μια τουλάχιστον μηνιαία συνάντηση με τους φοιτητές του. Επιπρόσθετα, ο i-Mentor θα πρέπει να είναι προσβάσιμος μέσω ηλεκτρονικής ή φυσικής επικοινωνίας, σε περίπτωση που κάποιος από αυτούς αντιμετωπίσει κάποιο έκτακτο πρόβλημα σχετικό με τις σπουδές του.

Σημασία – Συνεισφορά

Η σημασία της ύπαρξης ενός μοντέλου υποστήριξης με τη μορφή του i-Mentor επιτρέπει την ανάπτυξη ενός εξατομικευμένου μοντέλου υποστήριξης. Η προσωπική επικοινωνία του i-Mentor με τους εποπτευόμενους φοιτητές και η δυνατότητα του i-Mentor να κατανοεί στοχευμένα την προσωπικότητα, τις συγκεκριμένες ανάγκες, τις ικανότητες και τις δεξιότητες τους, θα του επιτρέψει να προσφέρει ένα επίπεδο υποστήριξης το οποίο δεν μπορεί να επιτευχθεί από παραδοσιακές ή απρόσωπες υπηρεσίες συμβουλευτικής.

Γιατί να γίνω i-Mentor

Οι φοιτητές που θα συμμετάσχουν εθελοντικά στο θεσμό iMentor θα αποκομίσουν μια σειρά από οφέλη:

  • Θα αποκομίσουν την ηθική ικανοποίηση της υποστήριξης συμφοιτητών τους που χρειάζονται βοήθεια.
  • Μέσω της εκπαίδευσης που θα λάβουν από τους ειδικούς επιστήμονες της δομής «Ομπρέλα», θα αποκτήσουν δεξιότητες συμβουλευτικής και θα εγγράψουν στο βιογραφικό τους μια σημαντική κοινωνική δράση.

Η Ομάδα
Μεντόρων μας

Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών

Ειρήνη – Χρυσοβαλάντου Μάλαμα

Τμήμα Γεωπονίας

Αιμιλία Αγναντοπούλου

Τμήμα Γεωπονίας

Δήμητρα Χιονίδου

Τμήμα Γεωπονίας

Μαρία Γκίκα

Τμήμα Γεωπονίας

Νίκη Βαγενά

Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων

Αθηνά Γαμβρούλη

Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων

Σχολή Επιστημών Υγείας

Γεώργιος Πολυχρονιάδης

ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

Μαίρη Διονυσοπούλου

ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ

Δημήτρης Παπαθεοδώρου

ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ

Ελένη Χαριτοπούλου

ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ

Θεανώ Πέτρου

ΤΜΗΜΑ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ

Ματίνα Λαμάρη

ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Χάιδω Κολοβελόνη

ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Σχολή Μηχανικών

Γιώργος Ζαγκότσης

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Έλενα Καμπαχτσίδου

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Μαρία Ανδρονιάδου

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Γιώργος Καρανικόλας

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Στεφανία Μακρυγιαννάκη

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Σπυριδούλα Βερναρλή

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Βασίλειος Καρτάνος

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Δημήτριος Τυχάλας

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Θεοδώρα Βασιλείου

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Παυλίνα Τσίρτου

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Πρόδρομος Καρανδρέας

ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης

Μάριο Ντουράι

ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ, ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Μαριαλένα Καλαμτζόγλου

ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Αναστασία Αμανατίδου

ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Βάσω Χαριζάνη

ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών

Χριστίνα Παπαδοπούλου

ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

Αθανάσιος Μουρλίδης

ΤΜΗΜΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

Εμπειρίες
Φοιτητών – εθελοντών

Ο εθελοντισμός δεν είναι απλά ένας όρος, είναι μία πολυμορφική διαδικασία και στάση ζωής, καθώς επιδρά εποικοδομητικά στο κοινωνικό στερέωμα, ανεξάρτητα από κοινωνικές και οικονομικές διακρίσεις, προάγει την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στην προάσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων και ενδυναμώνει την κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.

Χρήστος Αβράμης

Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
ΙΕΕΕ Student branch ATEITHE, Ενισχυτική διδασκαλία Αλγοριθμική και Προγραμματισμός

Ο εθελοντισμός βασίζεται στην ιδέα της ανθρώπινης αλληλοβοήθειας, προσφέρεις από τον εαυτό σου χωρίς καμία απτή αμοιβή.Στην πραγματικότητα όμως, υπάρχει αμοιβή.Λέγεται συναισθηματική ικανοποίηση και πληρότητα. Και αυτή είναι ανεκτίμητη.

Αναστασία Μούσα

Τμήμα Μηχανικών Πληροφορική & Ηλεκτρονικών Συστημάτων

Εθελοντής είναι αυτός που δίνει τον εαυτό του στο μέγιστο στις υπηρεσίες που προσφέρει, αμισθί και με όρεξη.

Δημήτρης Γαβρίδης

Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
AIESEC στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Aπό μικρή ο εθελοντισμός ήταν κομμάτι της ζωής μου και πάντα με γέμιζε χωρίς απαραίτητα να καταλαβαίνω γιατί. Τα τελευταία χρόνια οι εθελοντικές μου δράσεις περιορίζονται στο κομμάτι της τεχνολογίας ως μέλος του φοιτητικού παραρτήματος της ΙΕΕΕ αλλά και ως βοηθός σε μαθητικά φεστιβάλ και συνέδρια. Οι ευθύνες που έχω αναλάβει, η βοήθεια και γνώση που έχω προσφέρει καθώς και τα άτομα που έχω γνωρίσει από αυτό το ταξίδι είναι που με κάνει να συνεχίζω να είμαι ενεργό μέλος εθελοντικών δράσεων.

Νάσια Σαμσούρη

Φοιτήτρια Πληροφορικής
ΙΕΕΕ Student Branch, IEEE Women in Engineer- ing Affinity Group

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τον εθελοντισμό τυχαία και συνεχίζω να ασχολούμαι λόγο της υπέροχης κοινότητας. Επίσης χρειάζομαι το καλό κάρμα.

Γρηγόρης Γιαπατζής

ΙΕΕΕ Student Branch

Ο εθελοντισμός είναι ένας τρόπος για να προσφέρεις αλλά και για να γνωρίσεις πολλές πτυχές του εαυτού σου. Μέσα στον εθελοντισμό γνωρίζει κανείς νέους κόσμους ιδέες νοοτροπίες και διευρύνεται η αντίληψη για τον κόσμο γύρω του.Θα ήθελα επίσης να παραθέσω ένα μικρό κομμάτι απο την ομιλία στην τελετή έναρξης της μεγαλύτερης συνάντησης του ESN που έγινε φέτος για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή εθελοντών φοιτητών από περισσότερα απο 500 πανεπιστήμια κυρίως της Ευρώπης. “Where others see borders, we see unity. Where others see foreigners, we see friends. When others get lost in translation, we see opportunity for communica- tion. We are ESN”.

Τσιλίκας Μιχάλης

Τμήμα Ηλεκτρονικων Μηχανικών
Εθελοντικές Ομάδες: ESN (Erasmus Student Network)

Ο εθελοντισμός για μένα είναι ένας από τους τρόπους να γνωρίσεις καλύτερα τον εαυτό σου και να τον βελτιώσεις.

Μαρίνα Πατράλη

Τμημα Μηχανικών Πληροφορικής
Εθελοντική δραστηριότητα: ΙΕΕΕ Student Branch ATEITH, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Αναζητούμε πάντα
νέους εθελοντές

Μείνετε συντονισμένοι
με το δίκτυο:

Μια σύγχρονη δομή κοινωνικής μέριμνας
δομή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος

Ακολουθήστε μας

Μετάβαση στο περιεχόμενο