Σεμινάρια
εκπαίδευσης
εθελοντών
i-Mentors

Στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών» του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, δημιουργήθηκε η δομή Ομπρέλα, με βασικό σκοπό την αύξηση του ποσοστού συνεπούς ολοκλήρωσης των σπουδών και την προώθηση της ισότιμης συμμετοχής φοιτητών από ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες – ΕΚΟ (π.χ. χαμηλές εισοδηματικές τάξεις, ΑΜΕΑ, πολύτεκνες οικογένειες, μονογονεϊκές οικογένειες, φοιτητές με χρόνια προβλήματα υγείας).
Μία από τις βασικές δυνατότητες που προσφέρει η δομή Ομπρέλα είναι η υπηρεσία i‐Mentor. Η υπηρεσία αυτή αναπτύσσει ένα δίκτυο εθελοντών‐συμβούλων‐ενεργών φοιτητών για την εξατομικευμένη υποστήριξη του κάθε φοιτητή από ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες. Για την επαρκή και αποτελεσματική στελέχωση του δικτύου και την εκπαίδευση των εθελοντών «i‐mentors», η δομή Ομπρέλα πραγματοποιεί μια σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων.

Πρακτικές Προσωπικής και Εργασιακής Βελτίωσης

Το πρώτο σεμινάριο εκπαίδευσης για τους εθελοντές i‐mentors, πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2019.
Το πρώτο σεμινάριο εκπαίδευσης για τους εθελοντές i‐mentors, το οποίο πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2019, περιελάμβανε ένα εργαστήριο παρουσίασης Πρακτικών Προσωπικής και Εργασιακής Βελτίωσης, με εισηγητή τον κ. Αθανάσιο Γρηγοριάδη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Το εργαστήριο περιελάμβανε ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, ομαδική συζήτηση και κατάθεση προσωπικών εμπειριών και παρουσίαση συγκεκριμένων τεχνικών και παραδειγμάτων.
Το σεμινάριο αποσκοπούσε στο να προσφέρει πρακτικές λύσεις και δεξιότητες στους συμμετέχοντες εθελοντές‐μέντορες τόσο για τη δική τους προσωπική βελτίωση όσο και για την αποτελεσματικότερη καθοδήγηση και υποστήριξη των φοιτητών ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο του σεμιναρίου αφορούσε τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις, τα ερευνητικά ευρήματα και κυρίως τις πρακτικές σχετικά με την προσωπική βελτίωση, την αντιμετώπισης της αναβλητικότητας, την ενίσχυση της θέλησης και της συγκέντρωσης, την αύξηση της παραγωγικότητας και τις τεχνικές δημιουργίας καλύτερων και υγιεινότερων συνηθειών.
Είμαστε πολύ καλοί στο να δικαιολογούμε τον εαυτό μας.
Πρόκειται δηλαδή για μια επιμόρφωση σχετικά με πρακτικά ζητήματα που αφορούν το πώς οργανώνεται, συμπεριφέρεται, εργάζεται, μελετά και αυτοαξιολογείται ο φοιτητής του ΔΙΠΑΕ. Το σεμινάριο περιλάμβανε πολυδιάστατες δράσεις όπως επίλυση προβλημάτων, ασκήσεις αυτοαξιολόγησης, συζήτηση, παρουσίαση διεθνών πρακτικών και παρουσίαση απτών παραδειγμάτων‐τεχνικών βελτίωσης τόσο σε προσωπικό όσο και σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Πρακτικές Προσωπικής και Εργασιακής Βελτίωσης

Το σεμινάριο περιλάμβανε μια σειρά από εύκολες στη χρήση τεχνικές και παραδείγματα προσωπικής βελτίωσης, όπως για παράδειγμα:
Πηγή: Charles Duhigg (2017),
The power of habit.
  • Μεθόδους κατανόησης των αιτίων και αποτελεσματικής διαχείρισης της αναβλητικότητας.
  • Τρόπους διατήρησης της συγκέντρωσης και ενίσχυσης της αυτοπειθαρχίας.
  • Παραδείγματα και σύγχρονα εργαλεία για τη συστηματική εποπτεία συνηθειών και τρόπου διαχείρισης του εργασιακού χρόνου.
  • Τεχνικές αύξησης της παραγωγικότητας και μείωσης της πολυδιάσπασης κατά την εργασία.
  • Πρακτικές μεθόδους για την εύκολη και άμεση υιοθέτηση θετικών συνηθειών, όπως για παράδειγμα ο καταμερισμός εργασιών σε μικρά και εφικτά βήματα, ο ορθός προγραμματισμός των ημερήσιων στόχων και η τήρηση ημερολογίου με την τεχνική bullet journal.
  • Ασκήσεις αλλαγής του mindset και του τρόπου θέασης‐νοηματοδότησης συγκεκριμένων διαδικασιών και καθημερινών συνηθειών.
  • Μεθόδους κατανόησης των αιτίων και αποτελεσματικής διαχείρισης της αναβλητικότητας.
  • Τρόπους διατήρησης της συγκέντρωσης και ενίσχυσης της αυτοπειθαρχίας.
  • Παραδείγματα και σύγχρονα εργαλεία για τη συστηματική εποπτεία συνηθειών και τρόπου διαχείρισης του εργασιακού χρόνου.
Η τελευταία ενότητα του σεμιναρίου ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση σύγχρονων διαστάσεων‐τεχνικών για “life‐hacks” και ενίσχυση των προσωπικών και εργασιακών πρακτικών.

Subscribe to Our Newsletter:

Μείνετε συντονισμένοι
με το δίκτυο:

Μια σύγχρονη δομή κοινωνικής μέριμνας
δομή του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος

Ακολουθήστε μας

Μετάβαση στο περιεχόμενο